Kategorie

Inzerát podán 5.9.2015 , ale už není platný.
Auto zústává v rodině. Těch blbejch keců od případných zájemců a pochybnostech, jestli vydrží to či ono. Kromě stáří a najetých kilometrů je auto zcela bez závad. Se stářím je spojena koroze spodku. To je ovšem zahrnuto v ceně. Říkám všem těm zájemcům, kteří tady mleli něco o problémech a 80-ti tisících... "Tak víš co brouku? Vem si do ruky Milion a jdi si koupit nový Sorento, a můžeš klidně spát." Zároveň s tím jsem je vyšoupnul z branky a byl klid. Za 28 tisíc jsem nechal velmi důkladně a nadstardně ošetřit spodek + byly použity kvalitní nástřiky a nechal jsem vyměnit přední kotouče a všechny brzdové destičky. Auto si vezme manželka a její Toyotu RAV4 si vezme dcera, která si nyní dělá řidičák. Auto je připraveno na dalších 1/4 milionu kilometrů bez vážných problémů.
Trubci si pak asi šli koupit vyhoněný levný auto z německa se staženým tachometrem bez výbavy, ale hlavně LEVNĚ. Tak si to užijte.  



Na prodej-prodám Kia Sorento 2,5 EXCLUSIVE CRDi 4x4 2006 5Speed Manual


Tak se ten okamžik přiblížil, kdy můj věrný a spolehlivý služebník půjde do světa. Za celých 233 tisíc kilometrů mě nikdy nenechal ve štichu a vždy spolehlivě dopravil tam, kam bylo potřeba. Za to dostal správnou údržbu a kvalitní oleje s aditivy Mathy. Většina kilometrů byla s přívěsem, obvykle daleké cesty na tempomat po dálnici v rychlostech 90-100kmh, když se jelo bez vozíku, tak většinou 110-120kmh. Auto není ježděné ve městě, ani není honěné po dálnici 160-kou. Sorento není závodní vůz a ani osobák, tak se s ním také musí zacházet. Ohromná převodovka potřebuje pomalé řazení, což jí bylo také dopřáno. Řadí hladce a bez problémů. Nikde nic neklepe ani nebouchá. Sorento dostalo během svého života vše, co potřebovalo. To je vidět i z průběžně potvrzené servisní knížky, a to od začátku až do konce. I přes spotřebu 7,7-9,5 l/100km bez přívěsu jsou provozní náklady velmi nízké. Tento vůz pro mě byl první nový a tak s ním bylo i zacházeno. Když zrekapituluji celkové opravy za celou životnost, tak to není nic proti tomu, co se musí vložit do ošizených současných osobáků, kde je každou chvíli něco vytlučeno.

Když pominu běžnou údržbu, jako je pravidelná výměna motorového oleje, filtru, vzduchového a kabinového filtru, pak byly náklady následující:
100.000 km - přední brzdové destičky, palivový filtr, oleje ve všech převodovkách-rozvodovkách
150.000 km - zadní brzdové destičky
 + výměna spojky pro 4x4 a hnacího řetězu přední nápravy.
 ... Komentář: Od začátku byl někde přelomený drát na přepínání redukce/bez redukce. Jenže to nefungovalo jen občas a závada se nedala objevit. Technici to několikrát hledali. Až na 150tkm přepínání přestalo fungovat definitivně, což v ten moment způsobilo poškození spojky pro 4x4. Ale tentokrát technici už závadu objevili, opravili, a stím se vyměníla spojka pro 4x4 a když už to bylo rozebrané, tak se vyměnil i hnací řetěz pro přední nápravu (byl už trochu vytahaný).
195.000 km - výměna všech kotoučů a všech destiček, oleje ve všech převodovkách-rozvodovkách, výměna hadic na servo, výměna palivového filtru
09/2013 - nová 100Ah baterie
230.000 km - výměna kondenzátoru a větráku na klimatizaci

>>> Připsáno 10.2.2018
Deklarovaná kvalita zadních kotoučů na 195tkm dost pokulhává za realitou. Takže u specialisty dostalo Sorento na 260tkm nové zadní lakované kotouče, prý to nejúžasnější, co se dá v aftermarketu pořídit. Tak uvidíme. Uděláno ale sakumprásk se vším okolo, tj. destičky, mechanizmus ruční brzdy, pakny, lanovody, všechno nové.
Zároveň s touto opravou vyměněn přední chladič vody, který byl dole napaden solí a způsoboval lehkou ztrátu vody. S výměnou antény, co manželka někde zlomila o větev asi 700 EUR i s prací.
Jinak poslední STK stále bez problému. Myslím, že to je počet prachových částic ... tak to bylo zase na 60-62 stabilně, v každém případě technik významě pokyvoval a říkal dobrý, dobrý .... ;) (jo, aditiva Mathy dělají medvědí službu).
Celkově technicky stále super. Olej není potřeba doplňovat, tj ujede svých 15 tkm bez potřeby doplňovat olej, z maxima to sleze asi na 1/2-3/4 rysky. Klima, ABS, vyhřívání sedaček, ... prostě vše funguje...žádný problém.... jsem monotónní, ale je to skvělé auto. Takže blábolení potencionálních kupců nebylo namístě a jsem rád, že jsem je vyhodil. Auto nám bude ještě dlouho sloužit, a myslím o to déle, protože nová auta se všemi těmi kurvítky provoz dost prodražují. Za nějaký rok-dva sem zase něco připíšu. <<<


Sorento má výborné emise, díky průběžné aplikaci aditiv Mathy do nafty, viz protokol z STK, všechna měření 59-61 prachových jednotek, což je velmi málo a svědčí o vynikající kondici vstřikovačů. Motor nebere olej a na 15tkm není třeba dolévat ani kapku. V zimě startuje na druhé převalení při jakýchkoliv teplotách, super. Tankoval jsem pouze u vybraných stanic jako je Eurooil, Benzina, Agip.
Celkem jsem ojel jednu sadu nových letních pneu Kumho + jednu sadu zimních pneu Michelin.
Nyní jezdím na druhé letní sadě Kumho, vzadu 3-4mm, vpředu 4-5mm
A na prohození mám zimní sadu Michelin, všechny 7mm (asi jednu zimní sezónu jeté), součást prodeje
Podle mě na 230 tisic kilometrů a cca 2,5 sady pneumatik je krásné.

Podrobné technické údaje:
Kia Sorento 2.5 EX CRDi 4x4 5speed Manual (model 2005-2006)
Do provozu 12/2006, přihlášeno jako osobní vozidlo (bez mříže apod.), první majitel, nehavarované
233.000 km, stav 5.9.2015 (vozidlo i nadále používáno, až do prodeje)
Servisní knížka komplet

Výkon 140 PS, točivý moment 396 Nm
ABS

Pohon 4x4, automatický systém TOD, pomáhá, i když není žádný prokluz, funguje skvěle
Redukce + trvalá 4x4, samosvorný zadní diff 30%
Tažné zařízení na 2800 kg
6x Airbag
Tempomat
Klimatizace digitální
Okna, zrcátka, zadní-kufrové okno, víčko nádrže elektricky ovládané z místa řidiče
Vyhřívání předních sedaček
Vyhřívaná zrcátka
Elektrická vysouvací anténa, nepoškozená

Sedadlo řidiče lze v různých polohách přizpůsobit - manuálně
Originální Kia systém pro denní svícení
Pioneer radio s dotykovým displayem 4x50W, přehrává MP3, videa, USB port, možnost připojení couvací kamery (přidám k tomu, ale není namontovaná)
Vestavěná Bluetooth handsfree sada barevným displayem, ovladačem hlasitosti a další funkce


Všechny systémy a ovládání je funkční, nic není polámané, interier má všechno příslušenství (opěrky vzadu, roleta kufru apod.) všechny kilometry pouze jeden řidič. Auto je samozřejmě nehavarované po prvním majiteli. Podle mého názoru je auto v perfektním technickém stavu bez nutnosti jakýchkoliv investic. Podle mého názoru je v lepším stavu, než vyhoněná německá Sorenta z dálničního provozu, nebo ukoktaná Sorenta pražských paniček ježděná pouze ve městě.

Přeji novému majiteli hodně radosti a spokojenosti s mým Sorentem. Na mě čeká po 9-ti letech vozidlo nové. o které se hodlám starat se stejnou péčí, jako o současné Sorento.

Fotografie zde

Cena 179.000 CZK, odpočet DPH není možný



QUAD CENTRUM v Podještědí s.r.o.
Je zakázáno kopírovat jakékoliv části tohoto webu (texty, obrázky). Tyto jsou chráněny autorským zákonem